شرح وظایف

کانون‌های فرهنگی دانشجویان نهادهایی هستند که در قالب ضوابط آیین‌نامه کانون هاب دانشجویی ، در زمینه‌هایی از قبیل دینی و مذهبی (اسلام شناسی، نماز و نیایش، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، قرآن و عترت، مراسم، اعیاد، و وفیات مذهبی و …)، ادبی و هنری (ادبیات، فیلم و عکس، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و …) فرهنگ و اندیشه (مطالعات فرهنگی،‌ و …) و اجتماعی (جهاد یاوری، سازندگی، ایران شناسی، گردشگری، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، امداد و هلال احمر و …) فعالیت می‌کنند که به اختصار کانون نامیده می‌شوند.

شرح وظایف کلی در مورد کانون های دانشجویی :

کانونهای فرهنگی ، هنری به عنوان یکی از شاخص ترین نمادهای مشارکت دانشجویی ، دارای نقش بزرگ و غیر قابل انکاری در تحقق امر توسعه فرهنگی بوده و بستر مناسبی برای به فضیلت درآمدن خلاقیت ها ، بروز و ظهور استعدادها و بالندگی فرهنگی را فراهم می نماید از این رو همواره مرکز توجه قشر فرهیخته دانشجو می باشد .

کانون ها ، نهادهای مستقل دانشجویی هستند که با حمایت مادی و معنوی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه و نظارت شورای فرهنگی دانشگاه ، بر طبق (( دستورالعمل نحوه تشکیل کانونها )) فعالیت می کنند . کانون های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با فراهم آوردن شرایط و امکانات تاسیس توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه تاسیس شده اند . این کانونها رسالت بزرگی را در احیای حرکت های فرهنگی و هنری در میان دانشجویان و ایجاد نشاط و پویایی در فضای فرهنگی دانشگاه با بهره گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل تمامی دانشجویان ، بر عهده دارند .

تاسیس کانون های فرهنگی هنری اجتماعی دانشجویان عضوگیری در کانون ها و برگزاری انتخابات شورای مرکزی کانون ها شامل ( کانون قرآن و عترت ، شعرو ادب، هنرهای تجسمی ، فیلم و عکس،تئاتر ،موسیقی ،گردشگری ، هلال احمر ، هیات های مذهبی .

 برگزاری سلسله جلسات دبیران کانون های فرهنگی ، هنری دانشجویان در خوابگاه ها و دانشکده ها .

برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه های هنری،اجتماعی ویژه دانشجویان و فرزندان کارکنان در سطح دانشگاه و یا خوابگاه ها ( نظیر کلاس های آموزشی نقاشی – کامپیوتر-خوشنویسی-عکاسی-بازیگری- امداد و نجات و …

کانون ها و انجمن علمی

کانون موسیقی


مسئول :

کانون عکس و فیلم


مسئول :

کانون قرآن و عترت


مسئول :

کانون هلال احمر


مسئول :

کانون اردو های جهادی


مسئول :

Loading