دومین جلسه کارگروه زن و خانواده به ریاست سرکارخانم قاسمی تجرد مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان اسدآباد در دفتر کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه اسدآباد تشکیل شد.

به گزارش مفدا-اسدآباد در جلسه مصوبات قبلی بررسی شد و همچنین نجات فرزندان از سقط با اجرای طرح نفس و میزان طلاق در الویت فعالیت کارگروه قرار گرفت.

خانم قاسمی تجرد بیان کرد: بحران کاهش جمعیت در ایران که از دهه‌های اخیر آغاز شده، تاثیرات مخربی بر حوزه‌های مختلف از جمله پیری جمعیت و نبود نیروی انسانی در ۳۰ سال آینده خواهد گذاشت، متأسفانه آنچه غم‌انگیزتر است، آمار بالای سقط‌های جنایی است که به این بحران دامن زده است.
وی افزود: با توجه به ماهیت انجام سقط‌های عمدی، آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد. اما یکی از بهترین، منطقی‌ترین، مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای افزایش جمعیت، کمک به حفظ جنین‌هایی است که قربانی این سقط‌های جنایی می‌شوند و افزود: تنها ۲۲ درصد مادران منصرف شده از سقط نیازمند حمایت مالی و معیشتی بودند و ۷۸ درصد آنان با دریافت مشاوره و آموزشهای لازم به بارداری خود ادامه دادند.
در ادامه جلسه شیوه نامه تاسیس مرکز مردمی نفس مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی در این راستا طبق نظر اعضاء به تصویب رسید.
لازم به ذکر است، سرکارخانم اصلانی عضو هیئت علمی و مدیر فرهنگی دانشجویی و سرکار خانم بیگلری کارشناس مرکز پیشگیری سقط جنین دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در این کارگروه حضور داشتند.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید