برپایی نمایشگاه «عفاف و حجاب» در معاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد


به گزارش مفدا-اسدآباد، به مناسبت “هفته عفاف و حجاب” و واقعه مسجد گوهرشاد؛ به همت بسیج دانشجویی و با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشکده نمایشگاه عکس و پوستر عفاف و حجاب در معاونت آموزشی، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برپا شد.

جناب آقای دکتر مجید براتی معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد بیان کرد: ۸۴ سال قبل در چنین روزی (۲۱ تیرماه) جمع کثیری از مردمی که در اعتراض به اجباری شدن کلاه شاپو و تغییر پوشش، در مسجد گوهرشاد مشهد تجمع کرده بودند، به دستور رضاخان قتل عام شدند.

آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان به دلیل دفن در قبرهای دسته‌جمعی در دست نیست، اما شمار جانباختگان این واقعه دردناک را تا حدود ۱۷۰۰ نفر هم برشمرده‌اند. و در ادامه افزود: حجاب، پیوند تنگاتنگی با مقوله عفت و حیاء دارد. چرا که با رعایت حجاب است که این گوهرهای اخلاقی به دست می آید. طبق فرمایش حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) (نیكوترین پوشش دین حیا است)؛ «أَحْسَنُ مَلَابِسِ الدِّينِ الْحَيَاء».
پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) نیز تصریح می کند که: (خداوند انسان با حياىِ بردبارِ پاك دامنى را كه پاكدامنى مى ‏ورزد، دوست دارد)؛ «إنَّ اللّهَ يُحِبُّ الحَيِىَّ الحَليمَ العَفيفَ المُتَعفِّفَ».

بعید نیست که سبب جلب این محبت الهی همان گونه که أمیرالمؤمنین فرموده این باشد که (عفّت، سرآمد هر خوبى است)؛ و به همین دلیل نیز امام حسن(علیه السلام) در تأکید بر حفظ حیا، بی حیایی را برابر با بی دینی دانسته و فرموده باشد که: (آن كه حیا ندارد؛ دین هم ندارد).

موضوع عفاف و حجاب از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و همواره ایشان با عناوین مختلف مانند تهاجم فرهنگی و جنگ‌نرم، نسبت به این موضوع هشدار داده اند.

در نگاه رهبر انقلاب اسلامی «حیا و عفاف» علاوه بر آنکه حکم و دستوری الهی است یکی از عوامل اقتدار ملّی نیز هست که دشمن آن را هدف گرفته: «[دشمن] دنبال این است که این عوامل اقتدار ملّی را از بین ببرد؛ هدف دشمن این است. ایمان را از بین ببرد، حیا و عفاف را از بین ببرد.»

دکتر براتی در ادامه بیان داشت: عفاف و حجاب به عنوان یک شاخص مهم و بستر لازم برای تربیت صحیح نسل امروز و فردای جامعه است و هدف از برپایی این نمایشگاه تبیین سبک زندگی و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی در سطح جامعه بخصوص قشر فرهیختگان و دانشجویان است.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید