برگزاری کرسی آزاد اندیشی دانشجویان به مناسبت هفته عفاف و حجاب؛


کرسی آزاد اندیشی دانشجویان برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی دانشجویی و باهمکاری بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، کرسی‌ آزاداندیشی با موضوع «پوشش حرفه ایی، قانونی یا اختیاری؟» در این دانشکده برگزار شد.

به گزارش مفدا-اسدآباد، دکتر مجید براتی معاونت آموزشی، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی و خانم اصلانی مدیر فرهنگی دانشجویی دانشکده به عنوان داوران کرسی در این آزاد اندیشی حضور داشتند.
در این کرسی‌ آزاداندیشی دو گروه موافق و مخالف به بیان نظرات خود پرداختند.
پس از صحبت‌های معرفت جویان، داوران کرسی به جمع بندی نظرات دانشجویان پرداختند، دکتر براتی بیان کرد: هرکدام از دانشجویانی که صحبت کردند به لایه‌های مختلف از دلایل انتخاب نوع پوشش پرداختند، همه ی این اجزا که بعضا در تضارب آرا بیان شدند را می توان در لایه های مختلف در جایگاه خود قرار داد و به شکل صحیحی رفتار پوششی را تحلیل کرد، مجموعه مطالبی که مطرح شد یک منظومه را ایجاد می کنند و آنچه که الان ما هستیم را می سازد.
و در ادامه افزود: از آنجا که هدف از آموزش دانشجو در دانشگاههای علوم پزشکی در حقیقت تربیت نیروی ماهر جهت انجام حرفه های مقدس پزشکی و احتمالا ورود به حریم خصوصی افراد است، از این رو به عنوان یک وظیفه ی شرعی و اخلاقی، دانش آموخته موظف است رفتاری کاملا حرفه ای و متناسب با شان محیطی های علمی و درمانی از خود نشان دهد و همواره به عنوان مشاوری رازدار به حریم خصوصی و شان و مقام دیگران احترام بگذارد.
علاوه بر آن دیگر دانشجویان و سایر حاضران در این نشست نیز با نقد عملکردها در بحث حجاب و پوشش همراه شدند و به نقد و انتقاد پیرامون این مسئله پرداختند.
در ادامه جلسه سرکار خانم اصلانی به نقل از معاونت فرهنگی دانشجویی اضافه کردند: برگزاری این کرسی های آزاداندیشی طی ترم گذشته تاثیر مثبتی در باز شدن باب گفتگو و ایجاد محیطی برای تعامل و مطرح شدن نظرات مختلف را داشته است. اکنون به نظر می‌رسد کرسی های آزاداندیشی به پای ثابت برنامه‌های فرهنگی این دانشکده تبدیل شده باشد و با توجه به استقبال دانشجویان در ترم‌های آینده نیز این کرسی‌ها برپا خواهد شد و محیط سالمی برای گفتگوی دانشجویان با افکار و نظرات مختلف و متفاوت درباره موضوعات مختلف ایجاد خواهد نمود.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید