نشست هم‌اندیشی معاونین تحقیقات و فناوری کلان منطقه ۳ با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


به گزارش پایگاه خبری وبدا-اسدآباد، دکتر یونس پناهی در نشست هم‌اندیشی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های کلان منطقه ۳ آمایشی غرب کشور که با حضور معاونین و مدیران تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام و اسدآباد و مدیران حوزه وزارتی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شده بود اظهار داشت: تقویت مراکز تحقیقاتی و فناوری در دانشگاه‌ها از اهداف برگزاری این نشست‌ها محسوب می‌شود.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهش را در اولویت نخست خود قرار دهند، یادآور شد: اسناد بالادستی کشور در حوزه‌های پژوهش و فناوری درخواست‌های مشخصی از ما دارد و یکی از این درخواست‌ها این است که به مرجعیت علمی دست یابیم و به سرآمدان عرصه علم و فناوری برسیم همچنین نیازهای امروز و آینده کشور را بررسی و رفع کنیم و این شعار نیست و کاری است که باید انجام شود که لازمه آن وجود نیروی انسانی توانمند، متعهد و علاقمند می باشد.
دکتر پناهی با اشاره به اینکه علم منجر به ثروت، بهترین دستاورد علمی است و باید دانشگاه نسل پنجم را با رویکرد تولید ثروت و مدیرپروری ایجاد کنیم تأکید کرد: در این خصوص همه محافل و ارتباطات و مطالعات علمی باید تقویت شود و تعطیل نباشد اما حتما باید برای کشور، دستاوردی به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: بیماری‌های غیرواگیر، جمعیت، تغییرات آب و هوا، سلامت اجتماعی و… مهمترین تهدیدات سلامت کشور هستند که بررسی هر کدام از این مسائل به دانشگاه‌های مختلف واگذار شده است تا مسائل مربوط به آن بررسی و راهکارهای آن مورد تحلیل و استفاده قرار گیرد.

دکتر مجید براتی معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در این نشست ضمن عرض خیرمقدم و تقدیر و تشکر از حمایت های دکتر پناهی و مدیران حوزه وزارتی از برنامه های تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت های پژوهشی و فناوری دانشکده و تشریح وضعیت و جایگاه دانشکده از نظر شاخص های علم سنجی در بین دانشکده های علوم پزشکی نوپا و مستقل در کشور پرداختند. دکتر براتی به رشد 50 درصدی تولیدات علمی اعضای هیات علمی و محققین دانشکده در 6 ماه گذشته تاکید نموده و راه اندازی و تاسیس آزمایشگاه جامع تحقیقاتی، آزمایشگاه رسانه، مرکز رشد و نوآوری سلامت و انتشار اولین شماره از مجله تخصصی انگلیسی دانشکده را از مهمترین برنامه های آتی دانشکده در حوزه تحقیقات و فناوری برشمردند.
دکتر براتی همچنین به اقدامات‌ انجام شده در حوزه اطلاع‌رسانی پزشکی و کتابخانه مرکزی دانشکده اشاره نمودند که از جمله آن می‌توان به راه اندازی و تجهیز کتابخانه مرکزی در محل معاونت آموزشی و کتابخانه بیمارستان حضرت قائم(عج) و همچنین خرید کتاب‌های مرجع پزشکی و پیراپزشکی اشاره کرد که سال گذشته 300 میلیون و امسال 200 میلیون برای خرید کتب این بخش هزینه شده است.

معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده از کسب مجوز و راه اندازی کمیته تحقیقات و فناوری دانشکده در چند ماه گذشته خبر داده و از کسب رتبه ششم در بین 14 دانشکده علوم پزشکی کشور علی رغم گذشت کمتر از 6 ماه از زمان راه اندازی این کمیته در سطح کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال 1402 دو مدرسه بهاره و تابستانه تحقیقات و فناوری با مشارکت و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی توسط کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در سطح کشوری برگزار شده است.
دکتر براتی در ادامه با بیان اینکه تمام جلسات شورای پژوهشی و کمیته اخلاق در پژوهش دانشکده بر اساس راهبرد پیشگیرانه برگزار می‌شود گفت: مأموریت‌های ابلاغی وزارتخانه نیز در زمره عملکرد این شورا قرار دارد.

دکتر پناهی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مدیران ستادی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از ارائه گزارش دقیق و منظم دکتر براتی، برنامه‌های تحقیقات و فناوری دانشکده را در وضعیت بسیار مطلوب و رو به رشد ارزیابی نموده و ضمن تشریح آینده روشن دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بر ادامه حمایت های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت متبوع از برنامه های دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تاکید نمودند.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید