رشد ۸۰ درصدی تصویب طرح‌های تحقیقاتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد (گفت و گوی دکتر مجید براتی با ایسنا)

تاریخ انتشار 27 فروردین 1403  ساعت : 14:15  دسته : تحقیقات و فناوری


ایسنا/همدان معاون آموزش، تحقیقات، فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از رشد ۸۰ درصدی تصویب طرح‌های تحقیقاتی این دانشکده خبر داد.

مجید براتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از نظر تصویب طرح‌های تحقیقاتی در سال ۱۴۰۲ به نسبت مشابه سال قبل خود دارای ۸۰ درصد رشد بوده که این امر نشان از توجه اعضای هیأت علمی این دانشکده به طرح‌های تحقیقاتی دارد.

وی افزود: تولید مقالات اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در سال ۲۰۲۳ در پایگاه اطلاعاتی علمی اسکوپوس در مقایسه با سال میلادی گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است و از این تولیدات ۳۰ درصد مقالات منتشر شده با همکاری بین‌المللی اتفاق می‌افتد که یکی از شاخص‌های مهم در بحث علم‌سنجی محسوب می ‌شود.

براتی بیان کرد: در همین رابطه همکاری هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با سایر دانشمندان کشورهای دیگر در تولید مقالات منتشر شده نیز ۳۰ درصد بوده است که شاخص بسیار خوبی برای دانشکده محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاخص همکاری اعضای هیأت علمی با دانشمندان سایر کشورها در تولید مقالات علمی در سطح کشور ۱.۲ درصد است که این شاخص برای دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ۲.۱ درصد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه قرار است این شاخص نسبت مقاله و اعضای هیأت علمی به ۱.۵ درصد برسد که در حال حاضر با توجه به تلاش همکاران خود از میانگین شاخص کشوری و برنامه هفتم توسعه جلوتر هستیم.

معاون آموزش، تحقیقات، فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه گفت: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از نظر تصویب طرح‌های تحقیقاتی در سال ۱۴۰۲ به نسبت مشابه سال قبل خود دارای ۸۰ درصد رشد بوده که این امر نشان از توجه اعضای هیأت علمی این دانشکده به طرح‌های تحقیقاتی دارد.

وی با بیان اینکه در شش ماه دوم سال گذشته دانشکده علوم پزشکی اسدآباد موفق به راه‌اندازی مجله انگلیسی حوزه سلامت سالمندی شد، تصریح کرد: در سطح کشور ۱۶ دانشکده مستقل علوم پزشکی وجود دارد که در رابطه با مجله معتبر تخصصی انگلیسی زبان، دانشکده علوم پزشکی اسدآباد جزو معدود دانشگاه‌هایی است که دارای چنین مجله معتبر انگلیسی تخصصی علمی پژوهشی است و اگر مجله‌ای هم در دو یا سه دانشکده مستقل علوم پزشکی وجود داشته باشد، به زبان انگلیسی نیست.

براتی یادآور شد: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نخستین دانشکده مستقل در سطح کشور است که موفق به دریافت مجوز مجله انگلیسی معتبر برای انتشار شده و نخستین شماره آن شامل هشت مقاله در شش ماه دوم سال گذشته منتشر شد.

وی دریافت مجوز مرکز رشد فناوری سلامت از وزارت بهداشت را یکی دیگر از دستاوردهای معاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در شش ماهه دوم سال گذشته برشمرد و گفت: نخستین مرکز رشد فناوری سلامت در دهه فجر سال گذشته در این دانشکده افتتاح شد.

براتی با بیان اینکه جزو معدود دانشکده‌هایی هستیم که دارای مرکز رشد فناوری سلامت بوده و در غرب کشور نخستین دانشکده‌ای است که موفق به دریافت مجوز راه‌اندازی این مرکز شده است، خاطرنشان کرد: به منظور توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز رشد محل استقرار هسته‌های فناور بوده و می‌تواند حمایت لازم را از هسته‌ها و شرکت‌ها در توسعه فناوری سلامت داشته باشد.

Loading