گروه مامایی

معرفی گروه

معرفی رشته مامایی:

رشته مامایی از رشته های علوم پزشکی است در زمینه های مختلفی از جمله مشاوره، آموزش، مراقبت، حمایت، درمانگری و نیز تحقیقات نقش بسزایی دارد. دانش آموختگان این رشته در سطح کارشناسی با ارائه خدمات بهداشت باروری، انجام مراقبت های دوران بارداری، حین و پس از زایمان، انجام مراقبت های نوزادان، شیرخواران و ارائه آموزش و مشاوره سلامت جنسی و باروری به زنان در حوزه وظایف تعیین شده، ترویج زایمان طبیعی و ایمن، تشخیص حالات غیر طبیعی در مادر، جنین و یا نوزاد تازه متولد شده و انجام اقدامات اضطراری و ارجاع به موقع در جهت تامین و ارتقای سلامت مادر، جنین، نوزاد و شیرخوار کمک می نماید.

رسالت:

رسالت آموزشی گروه مامایی شامل، تعلیم و تربیت ماماهای متعهد و متخصص و توانمند به ارائه خدمات مورد نیاز بهداشتی، مراقبتی و توانبخشی مقرون به صرفه در بالاترین سطح استاندارد جهت تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مادران و کودکان، تقویت نگرش و انگیزش دانشجویان در جهت ارائه خدمات با کیفیت مطلوب به مددجویان همراه با شناخت نیازهای بهداشتی درمانی مادران و کودکان، بازنگری مداوم برنامه های آموزشی مامایی، بازخورد مناسب جهت بهینه سازی سیستم آموزشی کشور، ارتقاء و بهبود کیفیت آموزش و ارزشیابی دانشجویان، توجه ویژه به توسعه توانمندیهای اعضاء هیأت علمی گروه مامایی متناسب با تحولات علمی رشته و استانداردهای ملی و جهانی، ارتقاء ارتباطات بین رشته ای در جهت توانمندسازی دانش آموختگان می باشد.

چشم انداز:

برآنیم تا 5سال آینده جزء 5 گروه مامایی برتر دانشکده های نوپا در زمینه ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی باشیم. همچنین دانش آموختگان کارشناسی رشته مامایی داﻧﺸﮑﺪه ﻋﻠﻮم پزشکی اسد آباد  با توجه به فلسفه و رسالت برنامه، ضمن تکمیل پست های مورد نیاز کشور در مراکز بهداشتی درمانی خدمات مامایی موثر و کارامد خود را در بالاترین سطح استانداردهای حرفه ای و تایمن رضایتمندی مراجعین و مددجویان ارائه نمایند.

هدف کلی:

هدف کلی آموزش مامایی در مقطع کارشناسی، تربیت افرادی است که قادر باشند به عنوان عضوی از تیم سلامت به ارتقا شاخص های مرتبط با سلامت باروری زنان و خانواده و همچنین ترویج موثر زایمان طبیعی کمک نمایند و در کاهش مشکلات مرتبط با سلامتی مادر، جنین، نوزاد و شیرخوار و همچین مرگ و میر آنان نقش موثری داشته باشند .

اهداف کوتاه مدت

  1. ارﺗﻘﺎي ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﮐﻤﯿﺖ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ و ﭘﮋوﻫشی
  2. ارﺗﻘﺎي ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪي اﻋﻀﺎي ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠمی
  3. ﻫﺪاﯾﺖ ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎي گروه ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اوﻟﻮﯾﺖﻫﺎي ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ داﻧﺸکده، اﺳﺘﺎن و ﻣﻨﻄﻘﻪ
  4. ﮔﺴﺘﺮش ﺳﻄﺢ ﺗﺤﺼﯿﻼت ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻼن ماما

اهداف بلند مدت

  1. گسترش ﺳﻄﺢ ﺗﺤﺼﯿﻼت ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ و ﺟﺬب داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ
  2. ﮔﺴﺘﺮش رواﺑﻂ ﻋﻠﻤﯽ و ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﺑﺎ ﻣﺮاﮐﺰ ﻋﻠﻤﯽ و داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ
  3. ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﻤﯽ و ﮐﯿﻔﯽ ﺗﺠﻬﯿﺰات آﻣﻮزﺷﯽ و ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت
  4. اﻓﺰاﯾﺶ رﺗﺒﻪ ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮑﺪه
  5. ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻣﮑﺎﻧﺎت و ﺗﺴﻬﯿﻼت رﻓﺎﻫﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ و ﮐﺎرﮐﻨﺎن و اساتید

Loading