بازدیدهای دوره ای تیم ارزیاب معاونت فرهنگی و دانشجویی از مراکز آموزشی و درمانی در حوزه انطباق و عفاف و حجاب


به گزارش مفدا، در راستای بازدیدهای دوره ای تیم ارزیاب معاونت فرهنگی و دانشجویی از مراکز آموزشی و درمانی در حوزه انطباق و عفاف و حجاب،دکتر مجید براتی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسداباد به همراه سرکار خانم مرضیه اصلانی و آقای حسین جلالوند روز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه 1402 از بیمارستان حضرت قائم (عج) بازدید کردند.

🔹در ابتدای این نشست آقای کاظمی مترون بیمارستان قائم ضمن خیر مقدم به تیم ارزیاب به ارائه گزارشی از وضعیت مرکز و اقدامات انجام شده در زمینه طرح انطباق امور با موازین اسلامی، حجاب و عفاف و مسائل فرهنگی پرداخت.

🔹در ادامه دکتر مجید براتی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته بیمارستان در حوزه های فرهنگی به تشریح اهداف بازدید های دوره ای مدیران معاونت پرداخت. وی یکی از اهداف این بازدید را هم اندیشی و هم فکری پیرامون مشکلات و چالش های مراکز در حوزه های فرهنگی دانست و ارتقاء شاخص های فرهنگی به خصوص انطباق و موضوع عفاف و حجاب را از دیگر اهداف این بازدید عنوان کرد.

🔹دکتر براتی همچنین خواستار تشکیل شورای تعالی اخلاق و فرهنگ در مراکز به صورت منظم و ماهانه شد تا ضمن هم افزایی و هم فکری مسائل فرهنگی به صورت سازمان دهی شده دنبال شود.

🔹سرکار خانم مرضیه اصلانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشکده نیز با اشاره به موضوع طرح انطباق افزود: این طرح در بیمارستان‌ها به حقوق بیماران در بهره گیری از خدمات درمانی در کنار رعایت اصول عفاف و حجاب تاکید دارد. طرح انطباق که از سوی وزارت بهداشت و درمان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ شده است و از جمله مباحثی که در این طرح مورد توجه است در نظر گرفتن حق بیماران زن در مراکز درمانی به داشتن پزشک و پرسنل درمانی زن است.

🔹در ادامه این نشست دکتر براتی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در بیمارستان در حوزه های فرهنگی بر لزوم توجه به برنامه های مناسبتی، مشارکت پررنگ در جشنواره های فرهنگی و قرآن و عترت، حضور در برنامه های جهادی در کنار چک لیست ها انطباق تاکید کرد.

🔹ایشان همچنین افزود: مسئله حجاب و عفاف از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی-اسلامی می‌باشد که اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است. بدیهی است که در کنار شرایط مساعد اجتماعی برای ارزش تلقی کردن و الگوپذیری این فرهنگ، نیازمند درونی و نهادینه شدن آن در وجود افراد می‌باشد. بدون شک رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت و توجه جدی همة نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند می‌باشد.

🔹وی همگن سازی کارکنان، حریم خصوصی کارکنان و بیماران ،در اولویت قراردادن موضوع حجاب و عفاف در برنامه‌های فرهنگی ،اصالت بخشی به فرهنگ عفاف از طریق اشاعه آموزش متنوع فرهنگی را از مهم ترین موارد ممکن خواند.

🔹لازم به ذکر است تیم ارزیاب شورای مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی با حضور در بخشهای مختلف ضمن بازدید از زیر ساخت های موجود این مرکز به بررسی موضوع انطباق با موازین شرع پرداختند .

🔹گفتنی است گفت‌وگو با پرسنل بیمارستان قائم، بررسی مشکلات و معضلات پیش روی اجرای طرح انطباق و مسئله عفاف و حجاب از جمله اهداف این بازدید بودو وضعیت پوشش کارکنان، تکریم ارباب رجوع، تفکیک نیروی مرد و زن برای ارائه خدمت از جمله مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید