آزمون عملی نهایی (آزمون فاینال) به شیوه آسکی (OSCE)، در مرکز مهارت های بالینی دانشکده برگزارشد

تاریخ انتشار ۱ خرداد ۱۴۰۲  ساعت ۱۴:۰۰  دسته : پرستاری


در راستای اجرای برنامه درسی مصوب مقطع کارشناسی رشته پرستاری؛

” آزمون عملی نهایی (آزمون فاینال) به شیوه آسکی (OSCE)، در مرکز مهارت های بالینی دانشکده برگزارشد”

ساسان ناوخاصی مدیر گروه پرستاری از برگزاری آزمون فینال دانشجویان ترم آخر رشته پرستاری این واحد خبر داد.
وی بیان داشت: آزمون آسکی امتحانی است که در آن صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری به هنگام فارغ التحصیلی سنجیده می شود؛ آسکی یک ابزار ارزشیابی استاندارد عینی و ساختارمند است که در آن آزمون شوندگان در چرخه ای از ایستگاه ها با زمان ثابت و محدود گردش می کنند و در یک محیط شبیه سازی شده، عملکرد آنان مورد ارزشیابی نهایی قرار میگیرد.
این آزمون با حضور اعضای محترم هیئت علمی (ممتحنین: جناب آقای ناوخاصی، سرکار خانم رستمی، سرکار خانم دکتر نجفی، سرکار خانم اصلانی، سرکار خانم محمدی، سر کار خانم دکتر مکوندی، جناب آقای ستاری، جناب آقای مولایی/ جناب آقای صحرایی) نیز هیئت اجرایی دانشکده (مسئولین هماهنگی و مسئول قرنطینه) و با شرکت 51 نفر از دانشجویان پرستاری، طبق شیوه نامه آسکی، در ۸ایستگاه برگزار شد. مراحل اجرای آزمون شامل برگزاری جلسه شورای تخصصی گروه در این زمینه، برنامه ریزی برای اجرای آزمون، اطلاع‌رسانی و برگزاری جلسه توجیهی برای دانشجویان، طراحی سوال و سناریو، تدارکات و تجهیزات، پرسنل و نیروی انسانی و فعالیت‌های اجرایی آزمون بود.

لازم به ذکر است، کیفیت اجرا آزمون در مرکز مهارت بالینی مرهون تلاش های جناب آقای دکتر مجید براتی معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی در زمینه راه اندازی و تجهیز مرکز مهارت های بالینی بوده است.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید