نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی کشور در سالن اجلاس امام علی علیه السلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی


❇️ نشست معاونین تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در تاریخ 14 و 15 تیرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سالن اجلاس امام علی علیه السلام با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

♻️ به گزارش وبدا اسدآباد، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اهداف این نشست دو روزه را افزایش پاسخگویی به نیازهای کلان سلامت، ارائه شواهد معتبر به ذینفعان و تصمیم گیران نظام سلامت، طراحی شاخص‌های ارزشیابی نوین به منظور تقویت بهره وری، استفاده هر چه بهتر و بیشتر از زیرساخت های تحقیقات و فناوری، تمرکز بر برنامه های نگهداشتن نخبگان، تمرکز بر بهره گیری از ظرفیت های دیپلماسی سلامت در منطقه و تمرکز بر صادرات محصولات دانش بنیان اعلام کرد.

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست اظهار کرد: امروز در کشور ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۲ هزار عضو هیئت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجو داریم و در تمام رشته های علوم پزشکی توفیقات خوبی داشتیم.
دکتر عین‌اللهی با اشاره به لزوم وجود رابطه منطقی بین علم و دانش، نیاز مردم و تولید، از معاونان تحقیقات و‌فناوری دانشگاه‌ها خواست که از علم اساتید در این حوزه استفاده کنند.
وزیر بهداشت افزود: امروزه ایران قویترین نظام سلامت منطقه را داراست و در اکثر شاخص‌های سلامت وضعیت مطلوبی دارد. وی با اشاره به اهمیت جمع آوری اطلاعات و دیتا در تحقیقات برثبت و‌جمع اوری اطلاعات و کمک به اساتید در این خصوص تاکید کرد. وزیر بهداشت با اشاره به این که پژوهش و بهداشت از هم جدا نیستند بر لزوم ارتباط بیشتر آنها تاکید کرد. وی یکی از وظایف مراکز تحقیقاتی را آموزش دیپلماسی علم به اساتید و دانشمندان برشمرد و گفت: دانشمند ما باید منافع کشور را حفظ کند که این موضوع در حفظ نخبگان و جلوگیری از خروج‌ آنان نقش موثری دارد.
دکتر عین اللهی در ادامه به پیشرفت‌های کشور در حوزه تحقیقات و‌فناوری، تولید زیرساختهای فناوری، حرکت به سمت تولید مقالات باکیفیت، رشد پژوهشگران یک درصد برتر کشور، مقالات نمایه شده و کتب منتشره اشاره کرد. وزیر بهداشت تاکید کرد: باید سعی کنیم از روشهای نوین استفاده کرده و افرادی را برای کمک به اساتید برای تولید مقالات و جمع اوری دیتا تربیت کنیم. امکان مشارکت برای همه اساتید، انجام کار به‌موقع، توجه به بهره وری، توجه به بیت المال و اقتصاد مقاومتی و بروز بودن نظارت و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس از دیگر نکات مطرح شده توسط وزیر بهداشت بود. وی با اشاره به قدرت نرم ایران که به مدد علم و دانش حاصل شده است دانشمندان و پژوهشگران رامجاهدان فی سبیل الله برشمرد که در سنگر علم تلاش می کنند. وزیر بهداشت در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از اساتید پیشکسوت تاکید کرد: همانطور که در این مسیر ما راه پیشینیان را ادامه دادیم این راه باید ادامه یابد و حرکت به سمت پیشرفت مملکت باشد.

انتظار می رود در پایان این نشست دو روزه که با محوریت بررسی سیاست‌های کلان تحقیقات و فناوری برگزار شد، نخستین سند تحقیقات بهره ور و پاسخگو تدوین شود.

✴️ گفتنی است دکتر مجید براتی معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در این نشست دو روزه حضور داشت.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید