پیام تبریک ریاست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد به مناسبت روز دانشجو

تاریخ : ۱۶ آذر ۱۴۰۱


رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد طی پیامی فرارسیدن ۱۶ آذر؛ روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک گفت.

متن پیام دکتر الهه عزتی به شرح زیر می‌باشد:


بسم الله الرحمن الرحیم

پيامبر صلي الله عليه و آله؛

مَن خَرَجَ في طَلَبِ الِعلمِ كانَ في سَبيلِ اللّه ِ حتّى يَرجِعَ

آن كه در جست و جوى دانش بيرون رود، در راه خدا است، تا آن گاه كه بازگردد.

شانزدهم آذر یادآور به خاک و خون کشیدن دانشجویانی است که با شهادت خود به جهانیان فهماندند؛ ایرانیان از هر قشری در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان همچون سروی استواری ایستاده‌اند و برای استقلال کشور حاضر به نثار جان خود نیز هستند.

بی شک حماسه ضد استبدادی ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، در تاریخ ایران به عنوان نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خودگذشتگی، پایداری، استقلال و آزادی است تا سندی دیگر از روح میهن پرستی، آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این مرزوبوم را برای همیشه در تاریخ ثبت و فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند.

جنبش دانشجویی پس از پیروزی انقلاب نیز به فرموده امام راحل، انقلاب دوم و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را رقم زدند تا به دنیا پیام دهند که دانشجوی ایرانی تحت هیچ شرایطی وابستگی و حقارت کشورش را نمی پذیرد و دفاع مقدس، اوج دلدادگی و وطن پرستی و حق جویی دانشجوی ایرانی بود.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ۱۶ آذر و مقام شامخ دانشجو، این قشر فهیم جامعه که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امید آینده و ذخیره حیاتی کشور است، را ارج نهاده و امید آن دارم كه جامعه دانشگاهی کشور و دانشجویان عزیز، به مدد ایمان و اندیشه، همواره در توسعه ایران اسلامی موفق بوده و با ياری خداوند منان در برداشتن گام‌های مستحکم و مطمئن در مسیر اعتلای نام ايران اسلامی در سطح جهان، کوشا و پویا باشند.


دکتر الهه عزتی
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید