نشست شورای مشورتی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 3 در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

به گزارش مفدای اسدآباد، نشست شورای مشورتی کلان منطقه 3 با حضور دبیر عالی شورای برنامه ریزی وزارت بهداشت و دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی و رؤسا، معاونین آموزشی و مدیران آموزش دانشگاه های همدان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و اسدآباد در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.
دکتر حسن‌زاده دبیر عالی شورای برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در این نشست ضمن تبریک ولادت امام موسی کاظم علیه‌السلام اظهار کرد: یاد و خاطره شهید رییسی را که سالها نام و یادش زینت‌بخش محافل ما خواهد بود در این جمع و تمام مجامع علمی و اجرایی گرامی می‌داریم و امیدوار هستیم ادامه دهنده صدیق راه این شهید بزرگوار باشیم.
دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت ادامه داد: در بهره‌وری کارگروه‌های متعدد برگزار شده و اتفاقات مبارکی رخ داده است اما باید ببینیم هر دانشگاهی چه مشکلاتی از کشور رفع نموده است که در حال حاضر، یکی از این مشکلات، مرجعیت داشتن نظام آموزشی است.
دکتر حسن‌زاده پاسخگویی اجتماعی و‌ میزان اثرگذاری دانشگاه در مسایل کشور را یکی از محورهای مهم حوزه آموزش برشمرد و افزود: در وزارت متبوع، مأموریت محور کردن دانشکده‌های بهداشت را جهت حضور دانشجویان با مسایل نظام سلامت و مسایل جامعه آغاز کردیم زیرا مواجهه زودهنگام دانشجویان در نظام سلامت مهم است.
دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت یادآور شد: برنامه عملیاتی hop سال ۱۴۰۲ وزارت بهداشت ارسال و بررسی شده و معاونت آموزشی بالاترین رتبه را از آن خود کرده‌است که بیشترین رسیدگی به اهداف و ماموریت‌های خود داشته است. وی تصریح کرد دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با عملکردی قابل تحسین رتبه سوم کشوری در بین دانشکده های علوم پزشکی کشور را کسب نموده است.

دکتر عطارباشی دبیر شورای گسترش وزارت بهداشت نیز در این جلسه اظهار کرد: مسئولیت محور بودن و رفع مشکلات منطقه و استان بسیار مهم است اما صرف گسترش دادن به معنای پیشرفت کردن نیست بنابراین آنچه را داریم باید ارتقا دهیم.‌
وی افزود: بهره‌وری باید افزایش یابد و دانشجویان بتوانند مبتنی بر کیفیت آموزشی، رفع مسایل و دغدغه‌های جامعه را مدنظر قرار دهند.
دکتر عطارباشی ضمن تقدیر از زحمات دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، راه اندازی 3 رشته مامایی ،فوریت های پزشکی و بهداشت مدارس در این دانشکده را مورد تاکید قرار داد.

در پایان دکتر مجید براتی معاون آموزشی دانشکده نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد معاونت آموزشی در یکسال گذشته، پیشنهادات رشته های جدید جهت اضافه شدن به سند توسعه متوازن دانشکده را مطرح و مواردی مورد تصویب قرار گرفت.

Loading