پیام جناب آقای دکتر براتی معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بهداشت


هنر سالم زیستن، یکی از بزرگترین دغدغه ها و ایده آل های بشر امروز است. هنری که تنها در دایره دستاوردها و در تامین سلامت جامعه میسر می گردد. هر جامعه ای برای داشتن یک زندگی باکیفیت، ناگزیر باید به سلامت فردی و اجتماعی توجه داشته باشد، چراکه سلامت یکی از مهم ترین مولفه های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشوری است.

در سراسر دنیا سلامت میلیون‌ها نفر از انسان‌ها با روند فزاینده‌ای در معرض تهدید قرار دارد، بیماری‌ها و بلایا از عوامل مرگ و میر و ناتوانی به شمار می‌آیند همچنین جنگ‌ها و درگیری‌ها علاوه بر ویرانی باعث مرگ، درد، گرسنگی و ناراحتی‌های روحی_روانی افراد می‌شوند.

 بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی سوزاندن سوخت‌های فسیلی باعث ایجاد آلودگی هوا شده و حق تنفس هوای پاک را از انسان‌ها سلب کرده است، آلودگی هوا در داخل و خارج از منزل هر ۵ ثانیه یک انسان را به کام مرگ می‌کشاند

 هفتم آوریل، روز جهانی بهداشت که امسال برابر با نوزدهم فروردین ماه است، فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی و تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه پایدار است. این روز نمادی از مشارکت و مسئولیت پذیری همه جامعه با هدف ارتقاء آگاهی و سواد سلامت، بهبود کیفیت زندگی و بالندگی جامعه است

 اینجانب این روز را به همه خادمین بخش سلامت، خصوصا مدیران، اساتید، کارکنان، دانشجویان و کلیه پرسنل دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامت و توفیقات روزافزون را برای همگان مسئلت می نمایم.

Loading