نشست خبری معاونت تحقیقات و فناوری دانشکده برگزار شد.

نشست خبری معاونت تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با حضور دکتر مجید براتی معاون تحقیقات و فناوری دانشکده، اعضاء هیات علمی و خبرنگاران و اصحاب رسانه با هدف ارزیابی فعالیت ترجمان دانش دانشکده و انتقال نتایج و پیام تحقیقات به عموم مردم و رسانه ها با گزارش نتایج 10 درصد از طرح های خاتمه یافته دانشکده در 6 ماهه دوم سال 1402 برگزار شد.

دکتر براتی در ابتدای نشست از رشد 40 درصدی تولید مقالات اعضاء هیات علمی در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس در سال 2023 در مقایسه با سال گذشته خبر دادند که 30 درصد از این مقالات با همکاری بین المللی اساتید خارج از کشور به چاپ رسیده است. همچنین ایشان عنوان نمود که دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از نظر شاخص نسبت مقاله به تعداد اعضای هیات علمی به میزان 4/2 رتبه سوم کشوری در بین 16 دانشکده علوم پزشکی مستقل را دارا می باشد و این در حالی است که میانگین کشوری این شاخص 33/1 است. دکتر براتی رشد 80 درصدی روند تصویب طرح های تحقیقاتی در سال 1402 در مقایسه با سال 1401؛ راه اندازی و انتشار مجله انگلیسی سلامت سالمندی دانشکده و اخذ مجوز و افتتاح مرکز رشد فناوری و نوآوری سلامت دانشکده از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را از دیگر دست آوردهای 6 ماهه دوم سال 1402 دانشکده بیان نموند.

در ادامه نتایج 3 طرح تحقیقاتی خاتمه یافته به شرح ذیل توسط اعضاء هیات علمی دانشکده ارائه و مورد بحث و پرسش و پاسخ قرار گرفت.

عنوان طرح مجری
اپیدمیولوژی خودکشی در شهر اسدآباد طی سال های 1396 تا 1400 خانم دکتر فاطمه دارابی
تبیین تجربیات مواجهه با استرسورها  در اورژانس های پیش بیمارستانی: مطالعه کیفی آقای دکتر افشین خزایی
واکسیناسیون کووید 19 و چرخه قائدگی زنان: یک مطالعه مقطعی در ایران خانم معصومه رستمی

 

 

Loading