دکتر مجید براتی در گفت و گو با ایسنا

تاریخ انتشار 6 اسفند 1402  ساعت 18:30  دسته : اخبار


ایسنا/همدان معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی، دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: از آنجایی که نام و واژه دانشگاه با تحول‌خواهی و تغییرات مثبت همراه است بنابراین باید از این ظرفیت بزرگ برای افزایش میزان مشارکت مردمی بهره برد.

دکتر مجید براتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی آگاهی مردم از اهمیت و مشارکت آنهاست چراکه انتخابات می‌تواند نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین زمینه‌ساز افزایش شرکت در انتخابات بوده و این امر مهم در شرایط فعلی بیشتر احساس می‌شود، افزود: قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند بنابراین نیاز است مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

براتی به عنوان یکی از پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: امروزه رسانه‌ها در شکل‌بندی افکارعمومی و ایجاد تصور ذهنی نسبت به پدیده‌های واقعی نقش بسیار کلیدی دارند به همین علت مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود از جهاد تبیین صحبت کردند و اهمیت این جهاد تبیین در شرایط فعلی بیشتر احساس می‌شود.

وی مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی را مایه صلابت و عظمت نظام اسلامی و نیز عامل مهم تحول‌آفرین در کشور دانست و تصریح کرد: نقش مراکز علمی و دانشگاهی در این عرصه بسیار تأثیرگذار و فراتر از سال‌های قبل است و از آنجایی که نام و واژه دانشگاه با تحول‌خواهی و تغییرات مثبت همراه است بنابراین باید از این ظرفیت بزرگ برای افزایش میزان مشارکت مردمی بهره برد.

این پژوهشگر برتر جشنواره علمی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران  و برنده جایزه «استاد دکتر نورالدین هادوی» افزود: با توجه به حضور پرشور مردم در جشن ۲۲ بهمن می‌توان نسبت به برگزاری انتخابات با مشارکت مناسب مردم به طور قطع امیدوار بود.

وی آگاه‌سازی و روشنگری را یکی از رسالت‌های خطیر جامعه دانشگاهی برای انتخابات آینده دانست و گفت: توجه به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تریبون‌های آزاد دانشجویی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار دانشگاه‌ها باید در رابطه با بحث اهمیت انتخابات و نقش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد توجه ویژه واقع شود که در همین راستا برنامه‌هایی از سوی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در این زمینه تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: جلسات و نشست‌های علمی و تخصصی در دانشکده را پیگیری می‌کنیم و با دعوت از مدیران و مسئولان شهرستانی آنها را تقویت خواهیم کرد.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید