دکتر مجید براتی معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده در پیامی ولادت امام حسن مجتبی را تبریک گفتند. پیام ایشان بدین شرح می باشد:

امام حسن (ع):ان الله جعل شهر رمضان مضمارا لخلقه ، فیستبقون فیه بطاعته الی مرضاته .

به درستی که خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه خلق خود ساخته تا با طاعتش به رضای او سبقت گیرند. تحف العقول ، ص 239


حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: هر که حسن(ع) و حسین(ع) را دوست بدارد، مرا دوست داشته، و هرکه ایشان را دشمن بدارد، مرا دشمن داشته است.

در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری، نور حق جلوه کرد و دومین امام هدایت، پای بر زمین نهاد و آن را متبرک ساخت. از این روست که ماه رمضان معطر شده است از عطر خوش‌ بوی کریم اهل بیت علیهم السلام که هفت ‏سال در دامن پرفیض رسول خدا (ص) از چشمه‏های زلال نبوت بهره برد و وحی الهی، فکر و اندیشه و اعماق جانش را برای ‏بهره دهی به اسلام و مسلمانان آماده ساخت.

از مهم ترین اهداف امام حسن (ع) آن بود که پرده از چهره طاغوتیان زمان بردارد و آنان را آن طور که بودند بشناساند تا از اجرای نقشه هایی که برای از بین بردن رسالت جدش پیامبراکرم (ص) طراحی کرده بودند جلوگیری کند. از برکت همین تدبیرها بود که برادر بزرگوارشان حضرت سیدالشهداء(ع) آن انقلاب بزرگ را که روشنگر حقیقت و عبرت بخش خردمندان بود، به وجود آورد. امام حسن(ع) جهادی خاموش و آرام را طراحی و اجرا کرد و زمانی که وقت شکستن سکوت رسید، حماسه کربلا به وقوع پیوست؛ حماسه ای که “حسنی الصدور و حسینی البقاء” عنوان یافته وپیش از آنکه حسینی باشد، از آبشخور درایت و خردمندی امام حسن مجتبی(ع) سرچشمه گرفته است.

پیشوای دوم شیعیان، نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه وجود گرامی آن حضرت آرام بخش دل های دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان، و نقطه امید درماندگان بود. میلاد خجسته امام برگزیده، زینت عرش الهی، فرزند جمیل رسول خدا (ص)، تنهاترین سردار لشکر حیدر و غریب شهر پیامبر، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، بر همگان تهنیت باد.

                                                                        

دکتر مجید براتی

معاون فرهنگی دانشجویی

Loading